Wymiana części w autach

w klimatyzowanej przestrzeni, na ogół - kabiny pojazdu. Istnieje wiele koncepcji (szczególnie w kontekście liczby parametrów wejściowych i wyjściowych układu) i wiele rozwiązań technicznych takich układów. Potocznie używana naz

Dodane: 31-07-2016 08:02
Wymiana części w autach

Trochę teorii z Wikipedii

Klimatyzacja automatyczna (ang. climate control, niem. Klimaautomatik) ? układ klimatyzacji, szczególnie samochodowej, zapewniającej kontrolę automatyczną parametrów klimatyzowanej przestrzeni, na ogół - kabiny pojazdu. Istnieje wiele koncepcji (szczególnie w kontekście liczby parametrów wejściowych i wyjściowych układu) i wiele rozwiązań technicznych takich układów.

Potocznie używana nazwa "klimatronik", "climatronik" pochodzi od CLIMAtronic, nazwy popularnego systemu klimatyzacji automatycznej samochodów koncernu Volkswagen.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja_automatyczna


Rodzaje silników spalinowych

Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.


Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:

silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:

silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Dlaczego naprawy serwisowe będą droższe?

Jeśli obawiamy się wysokich kosztów napraw samochodu w warsztacie, powinniśmy zastanowić się, skąd właściwie biorą się cen oferowanych tam usług. W każdym przypadku nie płacimy jedynie na poświęcony nam czas, lecz także za profesjonalne umiejętności doświadczonych osób, a także za wykorzystanie konkretnych sprzętów, jakich nikt z nas z pewnością nie ma w domu. Na cenę usług warsztatowych składa się wiele czynników, jednak w zamian za wysokie koszty, możemy oczekiwać bardzo profesjonalnej obsługi oraz gwarancji, że usterka zostanie naprawiona kompleksowo. Takiej gwarancji nie zapewnimy sobie sami, gdy podejmiemy się własnoręcznej naprawy, więc zdecydowanie lepiej będzie zapłacić nieco więcej w serwisie samochodowym, niż narażać się na zbędne ryzyko.